Alkohol: brutális különbségek

Aki csak berúgni jön ide, ne jöjjön. Borzalmasan drága itt az alkohol, főleg a tömény szesz. De, aki mégis erre adná a fejét, annak előbb fogy el a pénze, minthogy elérné a kívánt állapotot. Na jó, azért nem, de gazdaságosan nem lehet megoldani. Érdemes otthonról hozni egy "kis" kóstolót:)


Kép: http://www.kffastigheter.se

Az alkoholt külön erre a célra kialakított üzletben, a Systembolagetben lehet megvenni. Ezek az üzletek nagyon szépek, tágasak. Bent persze minden alkohol ragyog és könyörög, hogy vidd haza. De nem tudod, mert drága.
Persze itt is vannak olcsóbb italok. Az első napokban az egyik angol lány vodkát akart magának venni, természetesen a lehető legolcsóbban. Végül sikerült megtalálnia a legolcsóbb vodkát, amit műanyag, ám igen dekoratív (kalózos, hajós, halálfejes) palackba csomagoltak. Amikor kibontottuk otthon és megszagoltuk én megvoltam győződve, hogy ez valami light-os hipó, kezdőknek. Borzalmas szaga volt, talán még a vízkövet is lehozta volna a kádamról...

Találtam képet erről a rettenetről:
Kép: http://www.belowtheclouds.com
Alkoholt lehet venni a kocsmákban is, de ez még drágább, mint a bolti. Annyira drága, hogy tulajdonképpen szorzókról beszélhetünk. A legolcsóbb sör, amit itt egy átlagos kocsmában ittam az 33 korona volt, ami kicsivel több, mint 1000 Ft (és ennek már végtelenül örültem). Ugyanezt a sört 350 Ft-ért lehet megvásárolni a boltban. A határ a csillagos ég, valahol 62 koronát, azaz 2200 Ft-ot fizettem fél liter sörért. Durva. Életem leglassabb sörivása volt ez.

Ritka kivételek vannak, az egyetem alatt van egy kocsma azoknak a diákoknak, akik beléptek az itteni diákszervezetbe. Ha tag vagy, akkor 20 koronáért, vagyis kb. 700 Ft-ért ihatsz fél liter sört. Alakul a dolog nem?

*a tagság fél évre 120 korona, haha

Összehasonlításként kigyűjtöttem néhány otthon is kapható ital, itteni árát. 
Kapaszkodjatok!
   

Cinzano Asti pezsgő: otthon: ~2200 Ft, itt:~2600 Ft
Jägermeister 0,7 L: otthon: ~3600 Ft, itt: ~8800 Ft
Jameson whiskey 0,7 L: otthon: ~4000 Ft, itt: ~10000 Ft
Heineken üveges 0,5 L: otthon: ~350 Ft, itt: ~525 Ft
Somersby cider 0,33 L: otthon: ~330 Ft, itt: ~560 Ft



Mi lehet az oka annak, hogy ilyen drága az alkohol?
Csak találgatni tudok...

Egyrészt szerintem ez az életszínvonallal is magyarázható, ha az itteni átlag órabérekhez hasonlítjuk a megvásárolható sörök mennyiségét, akkor nagyjából ugyanott vagyunk, mint Magyarországon. Másrészt az állam keze is benne van a dologban (adók stb.
Olvastam egy klassz cikket, ami kifejezetten ezzel foglalkozik. Ez itt a cikk 

Gondoljatok bele, milyen lehet a svédeknek Magyarországon sörözni. Tulajdonképpen ingyen sör és tömény, pusztítás.