A nagy melléfogások

Pusztán abból adódóan, hogy itt a boltokban minden svédül van kiírva és a legtöbb terméken is svéd, finn, esetleg dán tájékoztató található, mondjuk úgy, hogy akadnak problémák a pontos megértéssel. A másik dolog meg, hogy eleinte nem tudod igazán, hogy mire lesz szükséged, illetve hogy az itt használt különféle szolgáltatásokat egyáltalán igénybe fogod-e venni. De biztos ami biztos mindent (vagy majdnem mindent) megveszel. Ne tedd. Most felsorolom azokat a dolgokat, amiket teljesen feleslegesen, figyelmetlenségből vagy tévedésből vettem meg.

Siettem a suliba, elfelejtettem vizet hozni otthonról, 2 perc és kezdődik az óra én meg még mindig az utcán szaladok. Beugrottam az első boltba (7eleven) és vettem egy ásványvizet, na de nem is akármilyet.


750 Forintot fizettem egy fél literes ásványvízért... De most komolyan, 750 Forintból egy nigériai családot 1 hónapig ellátsz ivóvízzel.

Vegyünk nyomtatós, fénymásolós kártyát mert nagyon kell, oké vettem. Jól mutat a pénztárcámban a kártya. 3500 Forint 180 oldal nyomtatásért. Egyáltalán nem volt rá szükségem...(eddig)

Tejet akartam venni, de amikor másnap reggel felbontottam és ráöntöttem a gabonapehelyre (ja és persze direkt jó sokat szedtem ki a gabonapehelyből, mert rettentően éhes voltam) kiderült hogy nem tej, hanem kefir. Méghozzá 1 liter! Sajnos a gabonapehely ezzel egyáltalán nem finom, így együtt mentek a kukába.

Jó, veszek kenyeret, hazaértem és kiderült, hogy furán kinéző kalács... Mindegy megettem egy részét szalámival...A többihez meg vettem Nutellát. Problem solved!


Csábítóan szépen kinéző zsömle, vettem is belőle vagy hármat, kiderült, hogy mazsolás és gyümölcs darabos belül. Nem volt finom sonkával...

Még az első napokban vettem 1 kiló sajtot. Indíték: nagyobb tételben veszem, így olcsóbb, mint a kisebb kiszerelés. Igaz is, de több mint két hétig reggel, délben, este sajtot ettem. Ugyanazt a sajtot...

De nem csak én jártam így...
Egy srác mesélte, hogy a haverjával félkész kaját akartak venni, amit bedobnak a mikróba 5 perc és kész. Találtak is valami kolbászos szószos, krumplis kaját, amiből rögtön vettek hat dobozzal. Csak otthon derült ki, hogy ez nem teljesen az, amit akartak, hanem csak szósz. Egy darabig nem kell szószt venniük:)



Az a helyzet, hogy ebből a sok félresikerült vásárlásból olyan moslékot lehet csinálni, hogy ettől a sertés is kétszer gyorsabban nő! Sajnos az ilyen melléfogások kikerülhetetlenek, főleg akkor, ha nem tud az ember az adott ország nyelvén. 


De legalább lehet róla bejegyzést írni... ;-)