Menjek külföldre vagy ne?

Minden eddigi blogolási filozófiámat félredobva  borzalmasan hosszú bejegyzést készítettem, de higgyétek el, hogy annál hasznosabb lesz, főleg azoknak, akiket érint!A vizuális élmény azonban nem marad el!


Szóval készíts be hideg élelmet és folyadékot.

Forrás: http://www.askingforwhatyouwant.com

Sokat tököltem. Nagyjából már az egyetem második évében (még alapképzésen) felmerült, hogy kimegyek külföldre tanulni. Sajnos mindig halogattam, vagy éppen lekéstem a jelentkezési határidőt, el is telt az alapképzés. Majd felvételiztem a mesterképzésre és szerencsére fel is vettek. De mielőtt felvettek volna megfogadtam, hogy ha bekerülök, elmegyek egy félévet külföldre tanulni.


De semmi sem ilyen egyszerű...

Nálunk a jelentkezést a kiutazás előtt egy évvel el kell kezdeni, nagyon hosszú folyamat, ami alkalmat ad arra, hogy elbizonytalanodjál, méghozzá jó sokszor. Ebben a bejegyzésben azoknak akarok segíteni, akik hasonló helyzetben vannak, mint amiben én voltam. A fő kérdés:

Menjek vagy ne menjek?

Természetesen a barátaim, a barátnőm, a tanáraim, a szüleim mind azt mondták, hogy menjek. Az egyetemen nem hallasz semmi mást ezzel kapcsolatban csak azt, hogy menjél! Nem hittem el, hogy ez valóban ennyire jó és hasznos, borzalmasan szkeptikus voltam.


Azt javaslom, hogy nézzük meg a tényeket, mik szólnak mellette és ellene.

Ne menjél külföldre, mert:

Itt a családod


A barátod

A barátnőd

A haverok


A kutyád 

és a teknősöd is

Esetleg:
Sose voltál egyedül ilyen hosszú időt külföldön
Nem tudsz főzni, mosni
Nem beszélsz jól külföldiül
Szereted Magyarországot, itt akarsz élni
Sok pénzbe kerül


Kihagytam valamit? Írd meg!




Az említett kifogások jelentős része:
http://i.qkme.me


Ami valóban megnehezítheti a döntést és a kiutazást az  
a pénz és a párkapcsolat.

Ha nincs rá elég pénz, akkor nincs buli.
Ha van párkapcsolat, akkor lehet nem lesz buli.

Finanszírozás céljából azért ne forduljatok az IMF-hez!

(Ebbe a párkapcsolatos izébe nem akarok belemenni, mindenki beszélje meg a párjával, mérlegeljen, érveljen!)

De ha ezek nem jelentenek problémát, akkor:

Forrás: http://www.troll.me/

Party= minden oké, mehetek külföldre



...és igenis menjél külföldre, mert:


A nyelvtudásod eszméletlenül fejlődik (persze akkor, ha te is akarod)!

Rengeteg új barátot szerzel és könnyen elképzelhető, hogy meghívnak magukhoz (Japánba? Szingapúrba? Olaszországba? Spanyolországba? Ki tudja?).

Egy külföldi egyetemen tanulsz, ami előnyt jelenthet a munkaerőpiacon.

Megtapasztalod azt, hogy milyen egy idegen országba élni, tanulni.

Látod a kontrasztot a hazai és a külföldi élet között (adott esetben szakadékról beszélhetünk).

Megismersz egy akár teljesen eltérő kultúrát és mentalitást.

Más szemszögből fogod látni a világot.

Sokkal nyitottabbá válsz.

Olyan helyekre juthatsz el, ahova lehet, hogy többé soha.

Adott esetben még főzni és mosni is megtanulsz, persze, ha akarod és ha a kényszer rávisz.



                   Kihagytam valamit? Írd meg!



Rövidtávú nehézségekért, ne add fel a hosszútávú lehetőségeket! 



Ez az idézet, Sir Winston Churchill-től jól megfogalmazza a lényeget:




„Nem ígérhetek mást csak vért, erőfeszítést, verítéket és könnyeket.”



De azért ennyire nem durva...

Viszont nem is egyszerű! Sokat kell dolgozni azon, hogy megkapd az ösztöndíjat az adott országba, de a nagy kihívás akkor kezdődik, amikor kint vagy. Ha szerencséd van akkor eleinte egy magyarral sem fogsz találkozni (Nem azért, mert rossz arcok!)

 Hogy miért?

Gondolj bele, ha lenne 1-2 magyar ismerős, biztos vagyok benne, hogy csak velük lógnál. Ami azt jelenti, hogy a nyelvtudásod (a magyart leszámítva) nem fog fejlődni semmit! Eleinte nehéz úgy kimenni, hogy egyetlen magyarról sem tudsz, de ez az akadály egy héten belül, vagy napokon belül áthidalható, mivel szerzel új ismerősöket. Ilyen helyzetbe rá vagy kényszerítve arra, hogy mindent idegen nyelven oldj meg, minden olyan problémát, ami itthon a mindennapokban és az egyetemen jelentkezik. Utólag hálás leszel majd ezért, eleinte persze nem.





Nekem sokat jelentettek a barátok, akik támogattak a kiutazásban és rengeteg hasznos tanáccsal láttak el. Különösen azok tanácsa ért a legtöbbet, akik már voltak kint hasonló programon keresztül.

Kérdezzétek az ismerősöket!

Egész biztos vagyok benne, hogy 10 ismerősből 9 ajánlani fogja az Erasmust, olyanok ők is mint a fogorvosok a reklámban.


Gondolj bele milyen szerencsések vagyunk. Volt alkalmam találkozni ukránokkal itt Svédországban, akik csak néhány napra jöttek szétnézni. Nálunk nincs ilyen, hogy Erasmus, vagy CEMS és emiatt nagyon csalódottak voltak. Ők a legjobb esetben is Lengyelországba mehetnek, lengyelül tanulni.
Gondolj bele abba, hogy a szüleinknek annak idején mennyi lehetőségük volt külföldre menni, vagy külföldön tanulni. Tulajdonképpen konvergál a NULLÁHOZ. Szóval óriásiak a lehetőségek, amikkel élni kell.


Lifetime event!


Azért kell egy fajta pozitív hozzáállás is, szóval ne úgy menj ki, hogy tök béna lesz!




Ha az álmod az, hogy külföldön tanulj, akkor ne nyöszörögjél és siránkozz, hanem tegyél is érte, dolgozz keményen (de okosan), ne add fel és meglesz az eredménye! Közhely, közhely közhely, de így van.





Egyszerűen ki kell lépni a komfort zónából!


Forrás: http://www.compasscoaching.hu/

Egy videó.




Egy kis "take away"


Forrás: Ezt a képet az Emma Watson facebook oldaláról loptam!


Ha nem akarsz csalódott lenni, akkor:



MENJÉÉÉL!