Svédország: Miért és hogyan?

Ezt a félévet az Erasmus programon keresztül töltöm kint Svédországban, pontosabban Göteborgban.
Eredetileg, amikor a helyek rangsorán gondolkoztam szóba sem jött ez az ország. Sokkal inkább Angliát, Ausztriát, Svájcot és Belgiumot szemeltem ki magamnak. De végül a döntésben lényegesen befolyásoltak a körülmények, mivel az említett országokba sajnos angol nyelvű üzleti képzésre nem lehetett jelentkezni, de ha mégis, akkor a választék nem nyerte meg a tetszésemet (tényleg nagyon szegényes volt a kínálat). Így újra kellett kezdeni a keresgélést...
Egy olyan országot kerestem, ahol jól beszélnek angolul, az oktatás színvonala is megfelelő és az odajutás is viszonylag egyszerűen megoldható...és ennek megfelelően hosszas kutakodás után rátaláltam a göteborgi egyetemre, ami be is került a rangsorom első helyére.

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/



A rangsor összeállítását megelőzően rengeteg időt töltöttem el az egyetemi weboldalak böngészésével (ami baromira unalmas volt, de muszáj volt), mert megfelelő tárgyakat kellett találnom, amiket itthon eltudok fogadtatni. Emellett kikapcsolódásként a Google Street View-val jártam a városokat. Nem árt már ekkor utánanézni a lakhatási lehetőségeknek: biztosít az egyetem szállást vagy neked kell keresni? Nem utolsó szempont az sem, hogy ezek mennyibe kerülnek és várhatóan  mekkora lesz az ösztöndíj és ez mire lesz elég.


Gondosan mérlegelve az összegyűjtött információkat, a lehetőségeket és az első benyomásokat (az országról, kultúráról, életfelfogásról), valamint a korábbi kiutazók véleményét végül a rangsor így alakult:

  1. Svédország, University of Gothenburg
  2. Németország, University of Mannheim
  3. Németország, Münich Business School

DE, miért pont Göteborg? A választásnál ezeket mérlegeltem:


  • Az oktatás nyelve
  • Itthon elfogadtatható tárgyak száma
  • A képzés színvonala
  • Maga az ország és a város
  • Megélhetés költségei
  • Van közvetlen repülőjárat, ára?
  • Szálláslehetőségek
* Természetesen ezek nem egyformán befolyásolták a döntésem, a lényeg, hogy jó     színvonalon,jót tanuljak, jó helyen.:)


A lényeg:
  • A keresgélést, információgyűjtést sosem lehet elég hamar elkezdeni
  • Nem szabad sajnálni az időt az egyetemek weboldalainak átnézésére (milyen kurzusok vannak, milyen az oktatási rend, a tanítási időszak stb.)
  • Na és hol fogsz lakni? Nem egy utolsó szempont. (költségek, színvonal?)
  • Korábbi erasmusos beszámolókat érdemes többször is elolvasni, sőt felvenni a kapcsolatot azokkal, akik írták!
  • Google nem a legjobb barátod, hanem az egyetlen barátod (Használd a street view-t is!)