Megdőlt, megerősített, legyengült hipotézisek

Emlékeztek a hipotézisekre?
Tuti nem.

De én igen!

Úgy mentem ki Svédországba, hogy volt egy halom feltételezésem, amik részben saját magamtól, részben pedig barátoktól származtak.

Eljött hát az ítélet ideje.




Melyik igaz és melyik kamu?




    Az Erasmus csak buli, nem tanulsz semmit

    Erasmus pont olyan lesz, mint amilyennek te akarod. Ha akarod végigbulizod és ezen kívül nem csinálsz semmit, ha akarod csak tanulsz és nem csinálsz mást. Hihetetlen, de a kettő együtt is működik. A tanuláson pedig nem elsősorban a lexikális tudás extrém bővülést értem. Rengeteget fejlődsz például emberileg, nyelvileg, változik a hozzáállásod és rájössz, hogy nincs lehetetlen. Klasz, nem?

    (Szerintem mesterképzésen kimenni talán komolyabb, mint alapképzésen. Magasabbak az elvárások és sokkal jobban oda kell tenni magad a csapatmunkában és a vizsgán egyaránt.)


    Ez a hipotézis NEM igaz!

    Az Erasmus pénzkidobás
    Ezen lehetne vitatkozni, de nekem ez a félév nagyon sok olyan dolgot adott, ami pénzben nem mérhető. Mint például: egy jobb és határozottabb nyelvtudást, barátokat Európa szinte minden országából, más világnézetet, rengeteg pótolhatatlan élményt és tapasztalatot. Többek között ezeket mérlegelve:


    Ez a hipotézis NEM igaz!


    A nyelvtudásod extrém módon fejlődik.
    Rengeteget fejlődik, de ez nem jelenti azt, hogy kimész egy alapfokkal és hazajössz egy felsővel. Sokat kell beszélgetni és észrevehető lesz az eredmény.

    Ez igaz!

    Az őszi és téli időszakban a hosszú sötétség kibírhatatlan.
    A kinti cimbikkel egyértelműen arra a következtetésre jutottunk, hogy egyáltalán nem vészes. Azt veszed észre, hogy kicsivel hamarabb sötétedik, de semmi durva. De ha Lapföldön vagy, na ott már észreveszed a különbséget.

    Ez a hipotézis NEM igaz!

    Van fényszoba.
    Ezt még mindig nem tudom, elfelejtettem megkérdezni. Én személyesen nem találkoztam vele. Valószínű, hogy inkább az északi részen jellemzőbb.

    A svédek nagyon idegesítőek az őszi, kevés napsütéses időszakban.
    Engem nem idegesítettek és kibírtam őket.

    Ez a hipotézis NEM igaz!


    A svédek nagyon egyszerűek (öltözködés, viselkedés stb.)
    Annak ellenére, hogy nagyon jól keresnek, nem öltözködnek kirívóan és valóban egyszerűek. Ez az egyik olyan attitűd, ami eszméletlen szimpatikus. Ugyanez igaz a viselkedésre is.

    Ez baromira IGAZ!

    A svédek nagyon gondoskodóak (szállásbiztosítás, segítségnyújtás, ügyintézés stb.)

    Igen, ja. Azok! Amikor megérkeztünk az első napon kaptunk kaját és mindenkit elvittek a saját szállására, ráadásul a reptérre is kijöttek elénk. Az egyetem esetén, amennyiben bármi gond volt jellemzően rugalmasan kezelték a dolgot és segítettek.

    Ez IGAZ!

    A svédek jól beszélnek angolul.

    Még a nagymamák is és a random buszvezetők is, eszméletlen. Szinte második anyanyelv!

    Ez IGAZ!

    Cserediákként nem nyithatsz bankszámlát Svédországban.
    Lehet nyitni, semmi akadálya ennek. Kamu pánikkeltő, hamis és megtévesztő információ. LEHET! Nyissááátok!

    Ez NEM igaz!

    Télen a hőmérséklet nem fog -10 fok alá süllyedni.

    Amikor én voltam kint, akkor nagyon enyhe tél volt, de szokott ám rohadt hideg lenni, úgyhogy csak óvatosan!


    A környezet és a közterületek teljesen tiszták.

    A helyiek elmondása szerint az utóbbi 10 évben lett kissé szemetes a város. A közterületek nem teljesen tiszták, de ha összehasonlítjuk a hazai viszonylattal, akkor akár műteni is lehetne a buszmegállóban.


    Az egyetemen a tanárok nagyon közvetlenek.
    Bejön halálfejes pólóba, motoros csizmában és körszakállal. Megmondanád, hogy egyetemi tanár? Jófejek nagyon, de ha vizsgáról van szó, akkor nincs kegyelem. Közvetlennek azért nem mondanám őket.

    Ez azért nem teljesen így van.

    Csak Volvo-t fogsz látni Tomi!
    Nyilvánvaló, hogy nem csak Volvo van itt, de végeztem egy kis kutatást. Három különböző helyszínen vettem 3 db 100-as mintát, aminek az eredménye:

    1. mintában: 100 autóból 26 Volvo
    2. mintában: 100 autóból 26 Volvo
    3. mintában: 100 autóból 24 Volvo

    Vagyis minden 4. autó Volvo


    A svédek távolságtartóak.
    Azok. Nem szokás idegennel elkezdeni beszélgetni és nem is szólnak hozzád. Ők szinte 100%, hogy nem nyitnak az idegenek felé, de ha már megteszi az ember az első lépést, akkor kiderül, hogy kedvesek és barátságosak.

    Ez IGAZ!

    Az ügyintézés (tanulmányi osztályon, hivatalokban) zökkenőmentesek, egyszerűek.

    Az a kevés ügy, amit intézni kellett az nem volt bonyolult, na de amikor SOS problémám volt, akkor megmutatkozott a merev bürokrácia.

    Nagyon jól bírják az alkoholt.

    Az alkohol nagyon drága és ebből adódóan ők is meggondolják kétszer, hogy mit vesznek. Az egyik napon hatalmas akció volt az egyetem alatt lévő diák kocsmában. Ott annyi részeg svédet láttam, amennyit még soha. Egyértelműen nem mondanám azt, hogy jól bírják.

    Nem fázósak, meglehetősen lengén öltözködnek.
    Ha kell, akkor nagyon alaposan felöltöznek, de azért a határokat, amíg tudják feszegetik. 


    Alig használnak készpénzt, bankkártyával fizetnek szinte mindenhol.
    Nagyon elterjedt a bankkártya, de használnak azért készpénzt.

    Ez IGAZ!

    Göteborgban a közterületeken ingyenes Wi-Fi-t lehet használni.

    Ha csak az ingyen Wi-Fi miatt mentem volna, akkor most nagyon csalódott lennék. Nincs is ilyeeen...

    (de a propaganda videóban persze megemlítették)

    Ez NEM igaz!

    A svéd lányok nem szoktak puszit adni
    Nem ám! Nem adnak puszit csak úgy. Kifejezetten távolságtartóak és tolakodónak veszik, ha egy csocseszt akarsz adni csak azért, mert találkoztatok, vagy beszéltetek néhányszor.
    Puszit adni egy svéd lánynak nagy challenge.

    Ez IGAZ!




    Ezek voltak a hipotézisek, némelyiket eléggé bedaráltam.